BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 13, 2010

Apa Ada Dalam Beg Daddy..?

Hmm, lamanye tak mengupdate blog ini..minggu2 ku sangat penoh dengan macam2 aktiviti..letih dan penat sampai rasa macam alangkah bestnya kalau dapat berkunjung ke spa..ada orang urut2,gosok segala daki,picit2 kepala..ohh bestnya saat itu,kan..tapi ini hari bukan nak citer pasal spa ye..


Ok, sempena father's day bulan ini, mari kita bercerita pasal, 'APA ADA DALAM BEG DADDY'..saja je tanak citer pasal 'WORLD CUP' sebab sumer org tengah makan bola, tido bola, sumernya bola la..

Tiap kali kitorang keluar jenjalan,tak kira la gi mana,kitorang akan bawak bagpack ini untuk diisi dengan pelbagai 'khazanah Malaya' supaya senang dipikul dan dikorek seandainya barang2 yang berada di dalam beg ini diperlukan pada masa2 tertentu..
 
Tapi, apa yang ada dalam beg yang selalu daddy bawak ke hulu ke hilir ni,ek..? Jeng jeng jeng...ini dia..


So, to new parents yang baru ada baby, sila pastikan anda bawa barang2 ini ketika gi jenjalan ye..ni barang2 basic..nak bawak lebih daripada yang ni pon,laaagi baguih dok ada..

1. Diapers (mesti bawak)
2. Toiletries (nak wash anak pupu ke,shee2 ke..)
3. Susu (yg dah siap bancuh@yg bleh bancuh kemudian)
* untuk yg minum susu formula la ye.. kalau macam si kenit 2 org ni, memang tak payah sebab diorang fully breastfeed.. ;)
4. Baju spare (atleast sepasang)
5. Minyak angin/Balm
6. Towel (nak lap2 lepas wash)
7. Sikat (maklum la,budak2..)
8. Note book
9. Pen
10. Toys (bleh la bagi dorang main2 kalau boring dok dlm keta)

Ok,sekian kelas untuk hari ini..Murid2 bleh balik umah dan praktikkan apa yg cikgu ajar tadi ye..'Selamat Pulang dan Terima Kaseh cikgu!!' 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails